Rabu, 17 Julai 2013

Tips Cantikkan Muka | Guna Lendir Siput?


Percaya atau tidak, lendir siput babi mampu membuatkan kulit wajah anda nampak mulus dan licin? Menurut Catlin Cottage dalam laman web mengenai krim siput babi, haiwan ini mempunyai serum yang kaya dengan anti oksida untuk membantu mencegah penuaan.

Selain itu, penggunaan krim siput juga mampu mengatasi kulit yang selalu terdedah kepada cahaya matahari.

Sebuah salon di Tokyo juga turut memperkenalkan terapi urutan siput babi dengan membiarkan beberapa siput babi berjalan di muka dan meninggalkan lendir-lendir yang mengandungi asidhyaluronik, gloikolik dan elastin.

Pengurus salon itu juga mendakwa siput babi juga membantu memberi kelembapan kepada kulit, mencegah keradangan dan membuang sel kulit mati.

Selain itu, pelakon Hollywood terkenal, Katie Holmes juga pernah menggunakan krim yang diperbuat daripada lendir siput babi dan mendakwa krim tersebut mampu menghilangkan parut pada wajahnya.

- Yahoo! news

Khamis, 6 Jun 2013

Lawak Si Kecil Johan | Nak Kahwin


Johan : " Ayah, Saya nak kahwin "

Ayah : " Apaaaaa, kahwin????? kamu kan baru berusia 10 tahun "

Johan : " Biarlah, asalkan kahwin "

Ayah : " ye la-ye la. Kamu dah ada calon ke ?"

Johan : " Ada. Saya nak kahwin dengan nenek "

Ayah : " La.... kamu tidak boleh kahwin dengan Ibu Ayah

Johan : " Siapa kata? Ayah boleh pula kahwin dengan Ibu Saya"

ayah : " !@#$%#$%# (@_@)

Rabu, 5 Jun 2013

Lawak Si Kecil Johan | Tak Sihat


Si Kecil Johan merasa badannya lemah dan sakit ketika dia berada di pasaraya bersama ibunya.

"Mama," kata si kecil Johanl itu..
"Bolehkan kita balik sekarang?"

"Tidak," jawab ibunya.

"Ma, saya rasa hendak muntah!" kata si kecil Johan.

"Keluarlah, pergi ke tandas di tingkat atas..."

Setelah kira-kira 20 saat, si kecil Johan kembali ke tempat duduknya.

"Sudah selesai?" tanya ibunya.

"Ya."

"cepatnya?"

"Saya tidak pergi ke tingkat atas.. Ma," kata anaknya lalu menyambung..
"Kat tepi tu ada sebuah kotak derma... disitu tertulis "UNTUK ORANG YANG SAKIT’

Selasa, 4 Jun 2013

Lawak Doktor Kantoi


Dam!! Pintu pejabat sebuah hopital dihempas. Seorang doktor muda kelam kabut masuk, menggelabah puyuh, jumpa doktor senior.

Doktor Senior : Kenapa ni?
Doktor muda : (Termengah-mengah memberitahu) Saya dah buat silap masa isi borang kematian pesakit.. Habislah.. Matilah saya..

Doktor Senior : Silap macam mana pulak?
Doktor muda : Saya tersain nama saya kat punca kematian..

Isnin, 3 Jun 2013

Lawak Siapa Hebat?


Cerita ni berlaku kat Sarawak..ada 2 org pemuda ni suka sangat nak compete kehebatan dengan satu sama lain. Pada suatu hari,mereka berjalan-jalan di dalam hutan. Tiba-tiba mereka ternampak seorang gadis cantik molek,ape lagi..mula la diorang ni nak show off sape yang lebih hebat.

Pemuda yang pertama pun mengeluarkan pedangnya dan berdiri 50 meter dari gadis tu..sebiji epal diletakkan atas kepala gadis dan....szuuupppp!!! epal terbahagi kepada dua..HEBAT. lalu pemuda tu dengan bangga bin sombongnya menabik dada dan berkata :'' I AM ZORRO''.

Pemuda kedua pun tak mau kalah. dia pun mengeluarkan anak panah lalu melangkah 100 meter dari gadis tersebut.anak panah d'targetkan ke epal yang berada di atas kepala gadis tersebut...sekali tarik,zzuuuuuuuppppp!! epal pun terbahagi kepada dua...(bagai pinang dibelah dua la konon).dengan muka bongkak lagi angkuh dia pun menabik dada dan berkata :''I AM ROBIN HOOD''.

Tiba-tiba seorang pemuda tempatan lalu di tmpat tersebut..melihat kejadian itu,hati pemuda itu jadi panas. ''cisss..dasar budak omputeh tak tau diri,ingat senang-senang ke nak ngorat anak gadis kampung kami ni,ingat diorang je ke hebat..'' kata hatinya..ape lagi,dia pun dengan slumbernya melangkah 200 meter dari gadis tu..

tak perlu nak cakap,jantung si Zorro dan Robin Hood rasa macam mau meledak je,rasa tercabar sangat..peduli la si pemuda tempatan ni,dia dengan slumber menyumpit dan...preeaaaaaaaaakkkk!!! terkena kepala gadis tersebut...dengan muka slumber dia pun berkata ''I AM SORRY''.

Ahad, 2 Jun 2013

Lawak Kahwin | Boleh Test Drive Dulu?


Bakal mertua : Anak makcik belajar tinggi kat oversea dulu. Makcik taknak letak harga. Tapi biarlah berpatutan. Selalunye yang belajar tinggi dalam lingkungan 20ribu. Tapi inilah satu-satunya anak perempuan makcik. Harap faham-fahamlah ye...

Bakal menantu : Saya paham maksud makcik. Tapi saya harap makcik pun pahamlah ye. Kalau terlampau tinggi, terpaksa ditangguhkan nanti. Biarlah dicepatkan, biar jauh dari maksiat...

Bakal mertua : Kalau kamu tak mampu, anak makcik ni bukan tak laku. Ada berderet lagi yang tengah tunggu. Kalau harga rendah, nanti apa pulak orang cakap.

Bakal menantu: Kalau makcik nak jual anak makcik macam jual kereta, kita buat macam ni. Sekarang jugak saya bayar DOWNPAYMENT 2ribu. Saya bawak balik anak makcik, malam ni saya TEST DRIVE dulu semua.. Kalau barang dalam semua bagus, jangan cakap 10ribu.. 12ribu pun saya berani letak. tapi kalau dah LEMAU, ENJIN pon tak bagus, anak makcik sekali dengan deposit tu makcik boleh simpan.

Bakal mertua : @$%@#@#$%^#@#$^&&%#@

Sabtu, 1 Jun 2013

Lawak Si Kecil Johan | Panadol


Danial melihat rakannya, Johan sedang membuat milo. Kemudian memasukkan sebutir ubat panadol ke dalamnya. Dengan kehairanan Danial bertanya kepada Johan…

Danial: “Kenapa kau masukkan panadol dalam milo tu?”

Johan: “milo ni panas… bagi panadol kurang sikit panas dia…”

Danial: Bijaknya kawan aku (tangan ke dada, mata ke atas)

Jumaat, 31 Mei 2013

Misteri Lampu Tandas


Satu hari Usop terbangun di tengah malam kerana nak membuang air kecil. Dia pun masuk ke bilik air.

Usop sungguh terkejut bila lampu bilik air tiba-tiba terbuka sendiri.

Setelah selesai membuang air kecil dia pun terus keluar dan dia tutup pintu  bilik air...

Sekali lagi dia terkejut bila lampu bilik air tu tertutup sendiri...

Cepat-cepat dia kejutkan bini dia yang tengah lena tidur.

Dia pun menceritakan hal yg terjadi di bilik air tadi..lampu tu terbukak dan padam sendiri.

Bini Usop yang dalam keadaan sedar tak sedar tu pun  berkata..

"Dah... dia buat dah perangai lama...apesal abang kencing dalam peti ais...???

Khamis, 30 Mei 2013

Lawak Pasangan Kekasih


lawak pasangan kekasih

Gadis : hari ni sy jalani pembedahan jantung .

Jejaka : sy tau :') I love you .

Gadis : I love you too ..

(Bile sedar dari pembedahan , gadis tengok jejaka takde . Tp ayah die je yg ade)

Gadis : mane Jejaka saya ayah ?

Ayah : Siti tau tak sape dermakan jantung untuk siti ?

Gadis : apaaaaa ? ( Terus menangis ) T_T

Ayah : hehe takde la . Ayah melawak je . Die pegi tandas ;D

Rabu, 29 Mei 2013

Cara Mengeratkan Hubungan Berkesan Dengan Rakan Sebilik (Roommate)


Cara mengeratkan hubungan berkesan dengan rakan sebilik

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg"

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.

6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata "Tak lama lagi...tak lama lagi..."

7. Duduk didepan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, "Siot betul, kalah lagi"

8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat "Horee...!". bukak lampu semula.

9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap "Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda..." Lepas tu buat muka *****, sambil berkata "Eh, kau rupanya..."

10. Kata kat roommate "Ada pesanan penting untuk kau". Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap "Eh...aku dah ingat". Lepas tu pengsan balik.

11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.

12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.

13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.

14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka ***** dan confused.

15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.

16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.

17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.

18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata "Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la...Macam teknik rebonding...". Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.

19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2.bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.

20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkujat sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

Selasa, 28 Mei 2013

Lawak Si Kecil Johan | Mama Marah!


lawak si kecil johan | Mama Marah

Mama : Johan, mari sini!

Johan : ya mama, kenapa?

Ibu : You really disappoint me. Keputusan kamu sangat teruk!

Johan : Tapi mama, Johan hanya akan dapat buku laporan Johan esok.

Mama : mama tahu, tapi mama nak ke hong kong esok, jadi mama akan hukum kamu sekarang.

Isnin, 27 Mei 2013

Lawak Si Kecil Johan | Matematik


lawak si kecil johan

Papa : Amin, Kenapa kamu gagal dalam ujian matematik?

johan : Pada hari isnin, cikgu cakap 3+5 = 8

Papa : Jadi, apa masalahnya?

Johan : Hari selasa, cikgu cakap 4+4=8 , hari rabu cikgu cakap 6+2=8.

kalau cikgu sendiri tak pasti dengan soalan, bagaimana saya nak dapat jawapan yg betul?

Ahad, 26 Mei 2013

Lawak Polis & Pemandu


polis lawak

Disebuah lebuh raya yang tak bape nak sesak dengan kereta2...Sazali memecut kereta nya dan kelihatan beberapa kereta disebelahnya juga memecut dengan kelajuan yang sama dengannya...Tiba-tiba apabila dia melalui kawasan speed trap.

..Sazali di tahan polis..setelah menandatangani surat saman nya die bertanya kepada polis tersebut.."Tuan..saya rase tidak berapa adil la...tadi saya membawa kereta sama laju dengan kereta2 yang bersebelahan saya..tapi kenapa saya sorang je kene saman"...Polis itu pun berkata " kamu penah pergi memancing tak?....Lantas Sazali menjawab.."Penah..."...Dengan selamba Polis itu pun berkata "Kamu penah ke dapat semua ikan yang kamu nampk"...

Sabtu, 25 Mei 2013

Lawak Burung Kakak Tua & Ahli Silap Mata


burung kakak tua lawak

Seorang ahli silap mata mempertunjukkan kebolehannya di sebuah kapal mewah di lautan Caribbean.

Penontonnya selalu berganti setiap minggu tetapi dia tetap mengulang-ulangi trik yang sama.

Masalahnya adalah: Seekor burung kakak tua yang pandai berkata-kata milik kapten kapal selalu melihat pertunjukannya setiap minggu dan menjadi tahu tipuan-tipuan yang dilakukan oleh ahli silap mata .

Suatu malam ketika ahli silap mata membuat pertunjukan, si burung berteriak di tengah-tengah pentas.

"Lihat.. !! Itu bukan topi yg sama !!"

"Dia menyembunyikan bunga-bunga itu di bawah meja !!"

"Hey... semua daun terupnya,daun A !! "

Si ahli silap mata sangat jengkel tapi tidak dapat berbuat apa-apa.

Suatu hari kapal tersebut mengalami kecelakaan dan tenggelam. Si ahli silap mata terapung2 di tengah lautan di atas sebuah papan bersama si burung kakak tua.

Mereka saling pandang memandang dgn penuh kebencian tapi tidak mengucapkan satu patah kata pun.

Ini berlangsung berhari-hari.Si ahli silap mata pun hairan kenapa si burung tak mahu terbang menyelamatkan diri.Setelah satu minggu, tiba-tiba si burung berkata

"OK... saya menyerah!! Di mana kamu sembunyikan kapalnya ??"

Jumaat, 24 Mei 2013

Fakta Yang Boleh Buat Sakit Kepala Membacanya


1. Kondominium tidak ada kena mengena dengan kondom. Tetapi di kondominium kita boleh dapat banyak kondom terpakai.

2. Aurat dan urat adalah dua benda yang berbeza. Namun begitu, apabila melihat perempuan yang mendedahkan aurat, urat lelaki akan krem di sesetengah kawasan.

3. Kuih tat enak di makan. Tapi apabila kita makan lapan keping kuih tat, kita mungikin dituduh mencarut. Kalau tak percaya,cuba kira satu tat, dua tat, tiga tat, sampai lapan.

4. Laksamana adalah jawatan besar di dalam kesultanan Melayu Melaka. "Laksa kedah" pula adalah contoh jawapan kalau orang tanya kita "laksa mana ni?"

5. Barbeque adalah makanan yang enak. Namun begitu 'babi queue' haram dimakan oleh orang Islam.

6. Sesetangah orang memanggil cili sebagai cabai. Tapi kalau mulut nak kena cabai, cuba la cakap 'cxxxi' kat depan orang tua-tua.

7. Membuat tahu sumbat sungguh meletihkan. Lebih letih lagi kalau orang lain hanya tahu nak sumbat je tahu sumbat dalam mulut.

8. Si Bosia dan Bojan dipandang hina oleh masyarakat. Namun begitu si Boroi yang makan duit rakyat mendapat sanjungan.

9. Bermain bola keranjang memang meletihkan. Bermain di ranjang juga boleh meletihkan.

10. Allahyarham P.Ramlee tak pernah dapat Lesen P sebab baru diperkenalkan. Penyanyi pop yeh yeh L.Ramli mungkin pernah dapat lesen L. Tapi Allahyarham A.Ramlie tak pernah dapat lesen A sebab tak ada.

11. Ramai orang lelaki takut kalau-kalau mati pucuk. Tapi tak takut kalau-kalau mati esok.

Sabtu, 9 Februari 2013

Main Kayu Tiga Tak Ingat Punya!


Mudahnya jadi lelaki ini (macam tajuk lagu pulak), tulis satu mesej ayat-ayat cinta, lepas tu send dekat ramai,-ramai awek...

Macam ni punya cara mau bagi tiga batang kayu tengah belakang dia, baru ada akai kan? huhuhu

Khamis, 3 Januari 2013

Cara Hilangkan Bosan Jika Terjaga Di Tengah Malam

Terjaga di tengah malam ketika sedang nyenyak tidur? lepastu nak sambung tidur balik tak boleh, mulalah bosan dan tak tahu nak buat apa.

Jangan risau, kini Mat akan berikan satu cara untuk hilangkan bosan anda ditengah-tengah malam. Ikuti perbualan dialog di bawah dan selepas itu cuba-cuba praktikkan :D


Samad : "halooo...mekdi?
~McD : "iye...nak pesan apa?
Samad : "ayam ada?"
~McD : "ada..."
Samad : "boleh beradu dgn ayam laga sy x?"
~McD : (tutup telefon)

Samad : "hallo mekdi ke ni?"
~McD : "iya betul.. Oow ini yg tadi telefon yeee!!!
Samad : " nk tanya makanan ini... ayam ad lagi?"
~McD : "ada...!!!"
Samad : "nasi...dgn eskrim ada?"
~McD : "msh ada..."
Samad : "kesian sekali tak laku yaaa..."
~McD : "dasar orang gilaaaa!!!" (Tutup telefon)

Samad : "hallo mekdi?"
~McD : "orang gilaaa kau jgn main2 yaaa !!!"
Samad : "iya... maaf mau tanya, buka 24 jam yaa?"
~McD : "iya... kenapa nak pesan pape?"
Samad : "tak... cuma kesian tak tidur tidur nih..."
~McD : (baling telefon)

Samad : "hallo ini mekdi?"
~McD : "kau jgn lebih2, sy cari sy blasah baru ko tau..!!! (mulai marah)"
Samad : "maaf... serius sekarang mau pesan makanan niih"
~McD : " haa cmtu laa.. jangan main2 lagi yaa ... Pesan apa?"
Samad : "bubur kacang hijau ada tak ???"
~McD (Kejang... Mulut Berbuih.... Dan Pengsan seketika..)


SELAMAT MENCUBA :P
Hahahahahahahahahahahahaha

Cerita Menarik

PEMBERITAHUAN

Segala paparan di dalam blog ini bukanlah hak terpelihara penulis. Sebaliknya semua bahan-bahan ini hasil carian penulis dari blog-blog lain. Sekiranya penulis terambil sebarang gambar atau hak cipta terpelihara sesiapa, sila beritahu kepaa penulis untuk dibuang dari blog ini.

About Me

Foto saya
suka melihat orang lain ketawa berdekah-dekah apabila kita berjaya membuat sesuatu yang mencuit hati. kalau tak gelak, senyum pun ok la... senyum, xperlu kata apa2...lalala