Jumaat, 23 September 2011

Lawak Si Kecil Johan | Bertaruh





Si Kecil Johan mempunyai satu kesukaan iaitu bertaruh.


Satu hari ayahnya mendapat pekerjaan baru dan mereka sekeluarga terpaksa berpindah ke bandar yang baru.

Ayahnya terfikir untuk menhentikan tabiat buruk anaknya yang suka bertaruh itu. Lalu si ayah berjumpa dengan guru baru johan.

"Anak saya Johan akan memulakan persekolahannya esok. Anak saya suka bertaruh. Saya harap cikgu dapat menasihatinya supaya dia berhenti dari tabiat buruk itu" kata si ayah kepada guru kelas Johan.


Guru berkenaan berkata OK, tiada masalah.

Keesokkan harinya Johan pun memulakan hari pertama persekolahannya di sekolah yang baru. Sewaktu Johan berjumpa dan memperkenalkan dirinya kepada guru kelas, Johan menambah yang dia tahu di punggung guru berkenaan ada tanda lahir.

"Saya berani bertaruh RM10 yang di punggung cikgu ada satu tanda lahir"

Si guru terfikir inilah masa yang sesuai untuk dia bertaruh dengan Johan dan apabila Johan kalah, tentu dia serik untuk bertaruh lagi.

"Ok, kita bertaruh RM10, jika kalah kamu perlu bayar kepada cikgu" lalu si guru melondehkan seluarnya sambil menunjukkan punggungnya yang tiada tanda lahir kepada Johan.

Johan membayar gurunya RM10. Pulang sahaja dari sekolah, Johan terus menceritakan kepada ayahnya tentang perkara tersebut.

Besoknya si ayah  menelefon guru terbabit bertanyakan hal tersebut.

Ayah Johan: Johan beritahu saya dia bertaruh tanda lahir di punggung cikgu dan dia kalah kepada cikgu.

Cikgu: Ya, dan saya rasa masalah telah selesai. Johan tentu serik untuk bertaruh lagi.

Sambil ketawa si ayah berkata: "Tak, cikgu tersilap... Saya baru saja kalah RM100 dengan Johan dimana dia bertaruh yang dia akan dapat melihat punggung cikgu kelasnya di hari pertama persekolahan!"

1 ulasan:

Cerita Menarik

PEMBERITAHUAN

Segala paparan di dalam blog ini bukanlah hak terpelihara penulis. Sebaliknya semua bahan-bahan ini hasil carian penulis dari blog-blog lain. Sekiranya penulis terambil sebarang gambar atau hak cipta terpelihara sesiapa, sila beritahu kepaa penulis untuk dibuang dari blog ini.

About Me

Foto saya
suka melihat orang lain ketawa berdekah-dekah apabila kita berjaya membuat sesuatu yang mencuit hati. kalau tak gelak, senyum pun ok la... senyum, xperlu kata apa2...lalala