Isnin, 10 Disember 2012

AFF Suzuki 2012: Gambar Harimau Malaya Berangkat Ke Thailand

Skuad bola sepak Malaysia atau lebih dikenali dengan jolokan Harimau Malaya dikhabar telah berangkat petang tadi ke Thailand bagi perlawanan timbal balik separuh akhir kedua.

Harimau Malaya kelihatan segak dan tampan ketika mahu berangkat kesana. Malah ada sesetengah peminat menyifatkannya sebagai comel!

Di bawah gambar yang sempat di rakam ketika mereka mahu berangkat ke sana.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 


Hahaha... kena tipu! kena tipu! entah gambar mana la Mat jumpa di Facebook semalam. Macam lawak je kan?



Bawah ni baru betul-betul gambar skuad Harimau Malaya ketika mahu berangkat ke Thailand.











Harapnya Harimau kita mampu mengigit dan membaham gajah perang dengan rakusnya :)

Isnin, 15 Oktober 2012

Tutorial Tudung Terkini

Fesyen-fesyen tudung terkini. Sangat sesuai bagi mereka yang mahukan kelainan daripada fesyen tudung yang sediada pada masa ini.

Selain simple, ia juga mampu menarik perhatian orang-orang di sekeliling anda jika digayakan fesyen ini.

Sila lihat dengan teliti langkah-langkah menggayakan tudung ini di bawah-

-

-

-

-

-

-

-

-



 

Lawak Si Kecil Johan & Pasu Bunga


Si Kecil Johan buat hal lagi. Kali ini si Kecil Johan bersiul-siul datang berjumpa ibunya. Wah, senang hati betul dia.

Johan: Mak, Mak ingat tak pasu biru cantik yang selalu Mak risau sangat kalau saya terpecahkan tu?

Mak: Ingat. Pasu yang Mak beli kat Sarawak tu. Kenapa Johan?

Johan: Ha, Sekarang mak dah tak perlu risau lagi (sambil berlalu pergi dengan senang hati)...

Ahad, 14 Oktober 2012

Lawak Si Kecil Johan & Tangga


 Si kecil Johan, budak berusia tujuh tahun berperut buncit, berlari mendapatkan ibunya yang sedang sibuk memasak.

Johan: Mak! Mak! cepat Mak, Johan terlanggar tangga kat luar tu. Tangga tu dah jatuh!

Mak: Budak ni, tak nampak ke Mak tengah sibuk? Pergi beritahu Abah kau tu!

Johan: Abah dah tahu, dia tengah tergantung kat bumbung...

Lawak Pesakit & Doktor


Suatu pagi yang suam-suam kuku, Pak cik Aman ke klinik berjumpa doktor. kreettt, pintu di buka...

Doktor: Ha, Pak cik Aman... Sakit apa Pak cik?

Pak cik Aman: Tuan doktor, saya rasa saya ni ada penyakit lupa. Sekejap sekejap lupa. Sekejap sekejap lupa. Dah nyanyuk ke saya ni?

Doktor: Ooo serius tu. Pak cik pernah tak hidapi penyakit tu sebelum ni?

Pak cik Aman: Maaf, sakit apa yang doktor maksudkan?

Sabtu, 13 Oktober 2012

Lawak Pengarah & Pelakon Baru


 Carian Google

Ahmad bercita-cita untuk menjadi pelakon. Lalu pada suatu hari dia menghadiri satu uji bakat bagi mencari bakat-bakat baru.

Pengarah Filem: Okey, kita dah selesai screen test. Sekarang tinggalkan nombor awak, saya akan hubungi awak bila saya perlukan seorang pelakon untuk watak orang tua.

Ahmad: Tapi saya muda lagi director! (sambil kehairanan)

Pengarah Filem: Oh, itu tak mengapa. Bila saya telefon awak nanti, awak dah tak muda lagi

Ahmad: (tak nak ambil berlakon cakap je la tak nak)... #$@#!@#$%!!!!

Selasa, 9 Oktober 2012

Fakta Tersembunyi Dalam Lagu Bunyi Gitar Dari Filem Tiga Abdul

Baru Mat tahu yang lagu Bunyi Gitar P.Ramlee yang dimuatkan dalam filem Tiga Abdul rupa-rupanya mengandungi satu rahsia.

Macam mana la Mat Boleh tak perasan walaupun dah tonton filem tersebut beratus-ratus kali.


Tahukah anda yang mendiang Kurt Kobain dari kumpulan Nirvana mendapat ilham menggubah lagu Smell Like Teen Spirit daripada lagu bunyi gitar?

Tak percaya?

Sama seperti Mat pada pertama kali mendengar hal ini. Kalau tak percaya, jom kita layan video Bunyi Gitar di bawah ini dan anda akan jumpa persamaan lagu tersebut.


Amacam? Dah percaya? Samakan... Hahaha

Rabu, 3 Oktober 2012

Hanya Kerana Status Di FB | Wanita Bunuh Teman Lelaki!

Hati-hati nak update status di Facebook lagi-lagi jika status yang di update itu ada kaitan dengan seseorang yang anda dikenali.


Di San Juan seorang wanita berumur 27 tahun di Puerto Rico disyaki membunuh teman lelakinya selepas tidak berpuas hati dengan status kekasihnya di Facebook.

Menurut polis, Wilinilia Sanchez Falcon dipercayai menikam Jesus Rivera Algarin, 25, hingga mati di bandar Comerio, kelmarin.

Hasil siasatan awal polis mendapati Sanchez berang selepas mangsa menghantar mesej di akaun Facebook miliknya yang didakwa sengaja untuk mencetuskan provokasi .

- AP

Video Babak Kematian Paling Teruk Dalam Filem

Kali pertama Mat tonton video ni, Mat ketawa berdekah-dekah. Punya la sadis babak dari filem aksi ini. Kematian lelaki ini tersangat la lawak!

Sekiranya anda menonton tetapi tidak ketawa, nescaya salah satu dari urat ketawa anda dah putus! cepat-cepat pergi periksa dengan doktor.


Mengikut diskripsi yang terdapat pada video ini, filem ini diterbitkan pada tahun 1973 bertajuk 'Kareteci Kiz'. Negara asal filem ini adalah Turki.

Jom layan video di bawah ini :)


Selasa, 2 Oktober 2012

Sayang Punya Pasal, Bapa Simpan Mayat Anak Selama Enam Tahun Dalam Peti Sejuk!

Kehilangan orang tersayang kadang-kala memang sukar untuk diterima. Namun sebagai manusia, kita kena akui bahawa sesuatu yang hidup pasti akan mati juga di kemudian hari.

Kisah seorang bapa yang menyimpan mayat anaknya selama enam tahun di dalam peti sejuk akibat tak sanggup berpisah di bawah ini, menunjukkan sifat kasih sayang yang amat tinggi seorang ayah kepada anaknya.


BEIJING - Seorang bapa di Huangling sanggup menyimpan mayat anak lelakinya yang berumur 18 tahun di dalam peti sejuk sejak enam tahun lalu kerana tidak sanggup berpisah dengan anaknya.

Tukang kayu berumur 54 tahun itu juga nekad memasang generator elektrik untuk memastikan mayat anaknya tidak terjejas memandangkan kawasan tersebut kerap mengalami gangguan bekalan elektrik.

Menurut Tian Xueming, apabila sudah tiba masanya, dia dan isterinya akan mengebumikan anak mereka mengikut upacara dan adat masyarakat setempat.

- MailOnline

Khamis, 20 September 2012

Lelaki Sembelih Budak Terima Balasan Dibakar Hidup-hidup

Lelaki Bunuh Budak Sekolah Dibakar Hidup-Hidup
Satu kumpulan perusuh membalas dendam terhadap seorang lelaki yang dikatakan pihak berkuasa membunuh dua kanak-kanak di sebuah sekolah rendah, semalam.Menteri Dalam Negeri, Mauricio Lopez Bonilla berkata, lelaki mabuk yang dikenali sebagai Julio Saquil itu menceroboh masuk ke sekolah di Tactic, Alta Verapaz, di utara negara itu sebelum menyembelih dua kanak-kanak dengan sebilah parang.

http://i.imgur.com/JNprI.jpg
Bonilla berkata, sekumpulan perusuh kemudian membawa Saquil, 35, ke halaman sekolah itu dan membakarnya hingga mati.“Dia berjalan masuk ke dalam sebuah kelas dan mula menyerang pelajar. Dia memenggal kepala seorang pelajar lelaki berusia 13 tahun dan menyembelih seorang murid perempuan berusia lapan tahun dengan parang,” kata anggota bomba Tactic, Wilson Cahuec.
http://i.imgur.com/Ehdyj.jpg
Pihak berkuasa tempatan berkata, Saquil mempunyai sejarah terbabit dengan masalah dadah dan keganasan, tetapi mereka belum dapat mengenal pasti motif serangannya.Pihak berkuasa mengenal pasti murid yang mati itu sebagai Evelyn Yanisa Saquij Bin, 8, dan Juan Armando Coy Cal, 13.Mayat kanak-kanak itu mempunyai kesan kecederaan yang cuba mempertahankan diri.
http://i.imgur.com/H3Bgi.jpg
Sementara itu, Fox News melaporkan kumpulan perusuh terbabit terdiri daripada guru-guru dan penduduk tempatan.Hukuman tanpa perbicaraan bukan satu perkara luar biasa di Guatemala di mana bilangan polis agak kurang.Agensi hak asasi kemanusiaan negara itu pula berkata, 234 percubaan menghukum bunuh tanpa bicara berlaku tahun lalu dan sekurang-kurangnya 40 orang maut.
http://i.imgur.com/cWzB8.jpg
Ekoran perbuatan ganas itu, ketegangan semakin berleluasa di kawasan kejiranan tempatan yang mula bertindak melakukan hukuman sendiri.Baru-baru ini, empat lelaki yang disyaki mencuri ditangkap dan dibelasah oleh penduduk yang berang. Mereka menganggap kaedah hukuman yang dilakukan mereka lebih sesuai berbanding undang-undang pihak berkuasa.

Rabu, 19 September 2012

Awas! Tingkah Laku Anda Di Bilik Air Diperhatikan Di Tingkat 18!

Beginilah keadaan bilik air sebuah 'Kelab Bom Boom'  yang terletak di tingkat 18 hotel ekslusif New York.  Orang ramai boleh melihat dengan jelas gelagat pengguna tandas dari jalanan. Bilik air bertingkapkan kaca tanpa langsir ini mempunyai suasana pemandangan yang amat indah dimana pengguna bilik air dapat melihat keindahan kota kerana kedudukannya di tingkat 18.

Namun sama ada pengguna tahu atau memang buat-buat tidak tahu bahawa mereka dapat dilihat oleh umum, tanpa segan silu mereka terus menunaikan hajat masing-masing sambil menikmati keindahan pemandangan kota dari tingkap kaca bilik air.
Wanita ini tidak menyedari dia sedang diperhatikan orang ramai yang lalu-lalang di hadapan hotel tersebut

Bilik air ini tidak mempunyai sebarang tanda amaran menyatakan mereka boleh dilihat oleh umum dan sebenarnya sedang diperhatikan.

Orang ramai terutamanya para pelancong begitu terkejut dengan suasana begini kerana tandas bukan lagi sebagai tempat privasi malah menjadi tempat tontonan umum.[dailymail]

 Watch out! There are no signs in the bathrooms warning patrons that they can be seen from below
 The bathrooms are on the 18th floor of the Standard Hotel which arches over the High Line park
 Keindahan kota boleh dilihat dari dalam bilik air transparent
Disbelief: Tourists point at the shocking views of people using bathrooms in the hotel above

Selasa, 18 September 2012

Ngeri! Gambar-gambar Bayi Klon Yang Gagal


 Berita tersebut dihembuskan oleh Clonaid, syarikat yang bergerak dibidang pengklonan makluk hidup yang beribu pejabat di Bahamas.

Bayi tersebut dilahirkan melalui bedah Caesar di lokasi yang dirahsiakan. “Bayi tersebut dalam keadaan sihat,” demikian kenyataan akhbar yang disampaikan oleh Brigitte Boisselier, Presiden Clonaid waktu itu seperti dipetik Newscientist. Adapun bayi tersebut merupakan hasil kloningan dari seorang wanita berusia 31 tahun asal Amerika Syarikat yang mempunyai pasangan yang mandul.

  Bigitte Boisselier, Presiden Clonaid yang kontroversial

Walau kabar tersebut banyak diragukan, namun Boisselier tetap bergerak dan berkeras bahawa hal tersebut akan menjadi tunggak baru dalam sejarah umat manusia. Dan peristiwa ini, benar-benar telah membawa banyak syarikat sejenis untuk cuba melakukan hal serupa.

Proses pengkloningan manusia merupakan proses yang rumit kerana DNA manusia amat kompleks. Sulit memetakan DNA manusiaa, memilih gen yang baik dan membuang gen yang buruk. Banyak sekali kegagalan dalam proses pengkloningan manusia. Hasilnya pun mengerikan.

Banyak yang tidak tahu bahawa risiko terbesar dari makhluk hasil pengkloningan adalah kelahiran yang cacat dan tidak sempurna. Selama ini kita tidak pernah mengetahui betapa teruk daripada bayi-bayi hasil pengklonan manusia yang gagal. Inilah bayi-bayi hasil pengklonan manusia yang gagal:



Bayi-bayi cacat hasil kloning yang gagal

Gambar-gambar diatas bocor oleh anasir salah satu syarikat yang tidak disebutkan dan beredar luas di kalangan para netizen di seluruh dunia, walau gaungnya tidak seheboh saat pertama kali kambing Dolly diterbitkan. Namun gambar-gambar ini menjadi perdebatan hangat di kalangan saintis perubatan dan biologi molekul.

Yang patut diingat adalah pengkloningan manusia ini sebenarnya diharamkan oleh semua agama, sebab melanggar fitrah. Hanya Tuhan saja yang mempunyai kuasa untuk mencipta. Manusia sekalipun tidak akan dapat mendekati kesempurnaan Tuhan. Dan akibat dari hal tersebut adalah seperti yang boleh kita lihat dalam gambar diatas.

Semoga ini menjadi pelajaran buat kita semua agar selalu ingat bahawa Allah Maha Besar Kuasa-NYA.

- Sumber

Isnin, 17 September 2012

Awek Cun Kena Belasah Dengan Polis


Niat seorang polis trafik yang cuba menasihati seorang gadis yang menjual sirih ditepi jalan di Taiwan, akhirnya bertukar menjadi pergaduhan apabila beliau membelasah gadis tersebut.

Pada mulanya, polis trafik itu telah menegur gadis tersebut dengan baik kerana beliau berpakaian terlalu menjolok mata ketika menjalan urusan perniagaannya.

Aksi gadis tersebut kelihatan bertambah lucah apabila sengaja duduk bertinggung hingga menampakkan seluar dalamnya untuk menarik pelanggan.


Setelah ditegur dengan baik, tiba-tiba gadis tersebut berang dan menengking pegawai polis tersebut. Kemudian pegawai polis tersebut memberi amaran kepada gadis itu supaya bersabar kerana tindakannya itu akan boleh menyebabkan beliau di tahan kerana menghina pegawai kerajaan.

Situasi menjadi lebih kronik apabila gadis seksi tersebut menengking pegawai polis itu, akibatnya beliau ditarik keluar dari kedai untuk ditahan. Akhirnya pergelutan berlaku antara mereka berdua, dan gadis tersebut teruk dibelasah.

Kejadian tersebut dirakamkan melalui pelbagai sudut CCTV dan juga telefon bimbit. Video ini menjadi perbualan hangat mengenai siapa salah dan siapa betul

- Sumber

Rabu, 29 Ogos 2012

Perh! Doktor Putuskan Kemaluan Remaja Ketika Khatan


Seorang remaja mengalai kecederaan selepas alat kelamin nya terputus ketika dikhatankan. Kejadian berlaku ketika majlis khatan beramai-ramai yang diadakan didaerah Padang, Sumatera Barat.

Remaja tersebut yang dikemali sebagai Irfan kini dirawat di Rumah Sakit Umum Muhammad Djamil, Padang. Hasil pemantauan berterusan pasukan SCTV, dikhabarkan keadaan remaja tersebut semakin memburuk.

Yoskani dan Herlina iaitu ibubapa kepada remaja tersebut berkata, mereka agak gusar dengan situasi yang dihadapi anak mereka. Kemaluan anak sulungkya itu juga kini hanya tinggal paras pangkal dan terpaksa ditanam tiub di lubang zakar untuk membuang air kecil. 

Berikutan kejadian itu, mereka telah membuat laporan polis. Mengikut laporan, irfan disunatkan oleh doktor pelatih dari Fakulti Kedoktoran sebuah Universiti di di Padang.-detik.com.

- Sumber

Isnin, 27 Ogos 2012

Ibu Bunuh, Kerat & Makan Dua Anaknya!!!

CHIANG MAI – Seorang wanita di daerah Mae Ai didakwa membunuh dan mengerat tubuh dua anaknya semasa suaminya tiada di rumah.

Kelmarin, polis memaklumkan mereka menerima laporan berhubung perbuatan kejam yang sanggup dilakukan oleh seorang ibu terhadap dua anak lelakinya berumur setahun dan lima tahun itu pada minggu lalu.


Menurut jurucakap pihak berkuasa, mereka turut menemui beberapa anggota tubuh dipercayai milik kedua anaknya berhampiran suspek yang sedang nyenyak tidur di rumahnya.

“Wanita itu tidak memberi kerjasama semasa disoal siasat polis. Hasil siasatan terhadap latar belakang suspek menunjukkan dia pernah dirawat kerana mengalami masalah mental pada 2007.

Pihak hospital juga mengesahkan semasa insiden itu, suspek mungkin mengalami halusinasi,” jelas jurucakap polis tersebut lagi.

Sementara itu, suami kepada wanita itu menyatakan isterinya berhenti mengambil ubat sejak dua bulan lalu.

Dalam satu kenyataan, pihak berkuasa juga menolak khabar angin tersebar di dalam laman media sosial yang mendakwa wanita itu memakan anaknya sendiri kerana tiada bukti menunjukkan dia melakukan perbuatan tersebut.

Suspek kini dihantar ke Hospital Suan Prung untuk mendapatkan rawatan.

- Sinar

Gambar Suasana Pertandingan Makan Embrio Itik Di Amerika

NEW YORK - Satu pertandingan memakan telur mengandungi embrio anak itik yang sempurna kali pertama diadakan di Amerika Syarikat (AS) kelmarin


Dikenali sebagai balut, telur berkenaan merupakan antara makanan menjijikkan di dunia.

Acara ekstrem tersebut dianjurkan oleh restoran Maharlika yang menjual masakan Filipina di sini.

"Telur ini direbus dan dihidangkan bersama secubit garam dan cuka tebu,

"Apabila kulit telur dipecahkan, anda mula dengan meminum cairan di dalamnya sebelum memakan janin anak itik. Jika anda bertuah, anda akan menemui embrio itik yang mempunyai sedikit bulu dan paruh kecil," kata pemilik bersama restoran berkenaan, Miguel Trinidad.

"Telur ini merupakan sumber protein yang hebat dan dapat menguatkan tenaga batin anda," tambahya.

Menampilkan 10 peserta, pertandingan sulung itu dimenangi oleh seorang lelaki, Wayne Algenio.

Dia memakan sebanyak 18 telur embrio dalam tempoh lima minit.

Algenio yang memenangi tali pinggang hitam bersadur emas berjanji akan mempertahankan kejuaraannya pada tahun depan. - Agensi

Ahad, 26 Ogos 2012

Hukum merenjis Beras Ke Atas Pelamin Pengantin

Adat merenjis telah lama diamalkan dalam budaya perkahwinan orang-orang melayu kita. Tapi tahukah anda apakah hukum jika kita merenjis kepada pengantin lelaki dan wanita?

Adakah ia dibolehkan atau sebaliknya dalam agam Islam?

Jika nak tahu jawapannya, sila scroll kebawah...

-

-

-

-

-

-

-

-

 Maksudnya tak boleh la tu. Hehehe

Sabtu, 25 Ogos 2012

Tutorial Muka Troll Di Facebook


 Nak buat muka troll bermacam-macam ketika chat di facebook dengan kawan? Simple saja itu. copy dan paste balik code-code ini di ruangan chat.

Copy je yang mana suka. Tak kena bayar :P

Troll face: [[171108522930776]]
ARE YOU FUCKING KIDDING ME: [[143220739082110]]
Not bad Obama: [[169919399735055]]
Me Gusta: [[211782832186415]]
Mother of God: [[142670085793927]]
Cereal Guy: [[170815706323196]]
LOL Face: [[168456309878025]]
NO Guy: [[167359756658519]]
Yao Ming: [[218595638164996]]
Derp: [[224812970902314]]
Derpina: [[192644604154319]]
Forever Alone: [[177903015598419]]
Not Bad: [[NotBaad]]
Fuck yeah: [[105387672833401]]
Challenge accepted: [[100002727365206]]
Okay face: [[100002752520227]]
Dumb bitch: [[218595638164996]]
Poker face: [[129627277060203]]
Okay face: [[224812970902314]]
Socially awkward penguin: [[98438140742]]
Rage face: [[FUUUOFFICIAL]]
Lamp: [[100001256102462]]
No: [[167359756658519]]
MOG: [[142670085793927]]
Feel like a sir: [[168040846586189]]
Forever alone christmas: [[125038607580286]]

- sumber

Gambar Lelaki Curang

Cis! Lelaki ini curang! sangat-sangat tidak setia pada yang satu. tergamak dia menduakan setelah sebelum ini dia sering berpura-pura seperti menyayangi dengan sepenuh hati.

Tak ku sangka disebalik rupamu yang sentiasa ceria itu, rupanya wujud perasaan ingin menduakan cinta hati mu...

Korang tengok la gambar lelaki curang ini di bawah...

Ronald menduakan McDonald dengan senyap-senyap pergi beli Burger King!

Curangkan dia?

Cerita Menarik

PEMBERITAHUAN

Segala paparan di dalam blog ini bukanlah hak terpelihara penulis. Sebaliknya semua bahan-bahan ini hasil carian penulis dari blog-blog lain. Sekiranya penulis terambil sebarang gambar atau hak cipta terpelihara sesiapa, sila beritahu kepaa penulis untuk dibuang dari blog ini.

About Me

Foto saya
suka melihat orang lain ketawa berdekah-dekah apabila kita berjaya membuat sesuatu yang mencuit hati. kalau tak gelak, senyum pun ok la... senyum, xperlu kata apa2...lalala